Jak tworzyć reklamy dla świadomego odbiorcy?

with Brak komentarzy

Robiłem w życiu już wiele rzeczy
i tak naprawdę te wszystkie doświadczenia spotkały się w końcu w jednym miejscu”. 

Odetchnij głęboko, zrób sobie chwilę z kubkiem herbaty
i przeczytaj o tym, jak w obecnych czasach
tworzyć atrakcyjny przekaz biznesowy.
O swoim doświadczeniu opowiada Krzysztof Skotnicki
– założyciel Kingslayer Studio i project manager w The ARQ. 

 

Wywiad powstał w ramach cyklu: “Kreatywni w biznesie” na blogu CREAssistant. To seria wywiadów, które przeprowadziłam z osobami będącymi dla mnie twórczą inspiracją, dla których bardzo ważne jest spełnianie swoich marzeń i realizowanie pasji w życiu zawodowym.

Dodaj stronę do ulubionych i obserwuj fanpage @creassistant, aby nie przegapić kolejnych energetycznych rozmów. 

portret Krzysztofa Skotnickiego The ARQ dla CREAssistant
Fot. Rafał Flasza

Jak to się stało, że jako założyciel agencji brandingowej zdecydowałeś się ruszyć z własnym magazynem w sieci? Treści zalewają nas z każdej strony, a The ARQ znajduje swoją niszę.

Krzysztof Skotnicki/ The ARQ:

The ARQ było tylko kwestią czasu ;) W Kingslayer Studio jesteśmy postrzegani jako specjaliści od wizerunku. Kreujemy marki, budujemy identyfikacje wizualne i odpowiadamy za brand strategy. Mamy na koncie już kilka świetnych realizacji, z których jesteśmy znani.

Często bierzemy udział w konferencjach prasowych, mamy styczność z mediami lub widzimy, jak nasi klienci szukają nowych sposobów na opowiedzenie o swoim biznesie… i właśnie tutaj zaczynają się schody. Niestety prasa obecnie kuleje. Nakłady nie schodzą, więc wydawnictwa ratują się reklamami. Podobnie wygląda to w sieci. Każdy z nas korzysta z jakiegoś news feed’a i wie jaki to koszmar. Chcemy przeczytać artykuł, bo nagłówek nas zaciekawił i nagle trafiamy na falę okienek, reklam śledzących, banerów i innych śmieci. Administratorzy i moderatorzy zapominają o swoich odbiorcach.

The ARQ od samego początku kierowało się przejrzystością layoutu, bez reklam i przeszkadzajek. Chcemy inspirować i pomagać ludziom opowiadać o swoim biznesie w kreatywny sposób.

grafika reklamowa magazynu online The ARQ
Materiały The ARQ

Co rozumiesz przez pojęcie “Świadomego Odbiorcy”? Hasłem przewodnim jest świadomy odbiór, ale co to dla Was znaczy? Na sposób krytyczny? Głębszy?

Świadomy odbiorca to profil, który jest naszym czytelnikiem. Od samego początku wybraliśmy sobie trudniejszą drogę. Nie wrzucamy artykułów, które działają jak klikacze lub zabijacze czasu.

 

Nasz czytelnik to osoba, która ceni sobie dobre wzornictwo, szeroko pojęty design, interesuje się nowinkami, rozwojem osobistym i kulturą. Chcieliśmy do każdej sekcji podejść w kreatywny sposób, bo pochodzimy z branży, która unika wciskanie czegokolwiek na siłę. Chcieliśmy budować świadomość na temat polskiego wzornictwa i tak powstał dział ‘Design ARQ Miesiąca’, gdzie promujemy sylwetki polskich projektantów. Nasze artykuły mają inspirować, uczyć lub zwyczajnie wzruszać. The ARQ to taki storytelling na najwyższym poziomie.

Jak magazyn przekłada się na Twój biznes? Czy to tylko kaprys kreatywnego przedsiębiorcy?

Jest świetnym dopełnieniem.

 

Na pewno jest w tym trochę szczęścia, ale spędziliśmy wiele miesięcy zastanawiając się, jak zrealizować tak skomplikowany projekt. Wystartowaliśmy w listopadzie 2019’ i już w pierwszych tygodniach mieliśmy odzew, o którym nawet nie śniłem. Zaczęły zgłaszać się znane agencje PR, które szukały takiej platformy. Ich klienci oczekują jakości i kreatywności.

 

Co więcej, zaczęli pisać do nas przedsiębiorcy, którzy chcą opowiedzieć o swoim produkcie, usłudze lub projekcie. Tutaj spotykają się właśnie nasze dwa światy. Jeżeli na co dzień zajmujemy się opowiadaniem historii marek to wiedziałem, że nasze edytoriale i artykuły będą na najwyższym poziomie.

 

Wybierając nasze usługi, nie współpracujemy z dziennikarzami, którzy muszą sprzedać jak najwięcej miejsc reklamowych tylko z ludźmi, którzy ‘jarają się’ kreatywną branżą, nowymi pomysłami i rozwojem.

 

Robiłem w życiu już wiele rzeczy i tak naprawdę te wszystkie doświadczenia spotkały się w końcu w jednym miejscu. Kocham fotografię, więc dbam o to, żeby fotoreportaże magazynu były po prostu świetne. Kiedy połączymy dobry copywriting ze świetnym obrazem, to już mamy praktycznie gotową kampanię. Następny krok to management tej treści i to, o czym już wspomniałem wcześniej. To wszystko musi działać dla odbiorcy, ale bez irytujących reklam i skaczących okien.

 

Jednym z lepszych pomysłów na jakie wpadliśmy to podcasty. Twist polega na tym, że nie robimy tu godzinnych wywodów, ale tworzymy materiały audio, które przypominają audiobooki. Trwają maksymalnie do 10 min, idealnie na jazdę w korku, przerwę na lunch. Są też świetnym dopełnieniem oferty na artykuły. Tutaj również stawiamy na jakość. Wystarczy wyszukać The ARQ na Spotify, Google podcasts lub Anchor.

zdjęcie samochodu z magazynu the arq
Materiały The ARQ

Wyobraźmy sobie, że czyta nas osoba, która marzy o założeniu własnego pisma internetowego. Czego Twoim zdaniem ma nie robić?

Haha ;) dobre pytanie. Na pewno nie robić tego samemu ;) Nawet jeśli jesteś blogerem, to dzisiaj jest to zawód na pełnych obrotach. Magazyn Internetowy to taki kombajn, w którym znajdziemy dziesiątki blogów, setki zdjęć, modułów itd. Wiele rzeczy udało mi się przewidzieć, ale to właśnie management tego projektu okazuje się najtrudniejszy.
W pewnym sensie dołożyłem sobie zawód ‘Redaktora Naczelnego’ ;)

A co przyczyni się do sukcesu w 2020 roku?

Podobno robimy świetne materiały z branży motoryzacyjnej ;) Współpracujemy już z kilkoma salonami samochodowymi i mamy świetny odzew. Pewnie dlatego, że po prostu kochamy samochody.

 

Magazyn rozwija się z każdym tygodniem. Ludzie zauważają, że nasz content jest nietuzinkowy, a my staramy się dbać o najmniejszy szczegół. Zgłaszają się do nas ludzie, którzy chcą opowiedzieć o swoim pomyśle, branży lub produkcie i tutaj tak naprawdę nie ma ograniczeń. Wszystko kręci się wokół inspiracji. Sprzedajesz auta? Super! Opatentowałeś innowacyjną technologię lub prowadzisz manufakturę? Zapraszamy do współpracy.

 

Często posługuję się sformułowaniem, że The ARQ powstało dla twórców, od twórców i chyba dlatego tak świetnie dogadujemy się z naszymi klientami. Poza tym, w porównaniu do tradycyjnej prasy, mamy konkurencyjną i oryginalną ofertę. Praktycznie za każdym razem, jest wow i zaskoczenie ze strony klienta.

zdjęcie białego luksusowego samocodu z magazynu the arq
Materiały The ARQ

Jakie tematy ostatnio chodzą za Tobą? Co Ciebie prywatnie inspiruje, a co dziwi?

Codziennie coś nowego ;) Chociaż od zawsze inspirowała mnie socjologia i psychologia. Co jakiś czas, mam w ręku nową książkę na temat tego, jak pracuje nasz umysł. Dlaczego ktoś powiedział akurat to? O czym myślimy kiedy…? W pewnym sensie taka ciągła analityka. Niestety, jest to bardzo męczące, ale staram się wyciągać z tego pozytywne wnioski.

 

W biznesie kieruję się zasadą 51% Tzn. dostaniesz ode mnie więcej, niż myślisz, dam Ci swoje serducho i zazwyczaj to dobro wraca. Nie ma nic piękniejszego, niż ludzka wdzięczność. W ten sposób promujemy polskich fotografów i designerów, free of charge i choć kosztuje to nas mnóstwo roboty to zyskujemy ich wdzięczność i dobre słowo, a to są rzeczy bezcenne.

Kogo promujecie obecnie? 

Od początku chcieliśmy być fair wobec zasady ‘Dajmy od siebie więcej’. Wiedziałem, że musimy coś oddać społeczności. Skoro pochodzimy z branży, to będzie nam łatwiej opowiedzieć o tym, jak wielu zdolnych artystów mamy w kraju.

 

The ARQ wybiera raz w miesiącu sylwetkę polskiego projektanta, którego promujemy na stronie oraz za pomocą kampanii social media. W sekcji #photorep są to już stricte fotografowie i formuła okrojona do minimum. 15/20 zdjęć i 2 zdania o sobie, zdjęciach i sprzęcie. Chcemy, żeby to obraz inspirował. Oczywiście dodajemy ich social media, linki do stron, ale to wszystko w pięknym opakowaniu… nie jak ‘Janusze’.

Jak się z Wami kontaktować w sprawie współpracy?

Tu też obserwowaliśmy i wyciągnęliśmy wnioski. W stopce na stronie magazynu znajdziecie numer telefonu i mail, ale dodaliśmy tam całą sekcję pt. Współpraca. Wystarczy 5 min i każdy zrozumie, że współpracując z nami wynajmuje załogę specjalistów od wizerunku, zawodowych fotografów i artystów. 

 

Poczytaj nasze artykuły, posłuchaj podcastów, a przekonasz się, że jest to usługa z najwyższej półki. Osobiście uważam, że każdy przedsiębiorca to taki innowator, tylko czasami sam nie potrafi opowiedzieć o swojej firmie, usłudze lub produkcie i właśnie tutaj wchodzimy MY ;)

WNIOSKI DLA TWOJEJ FIRMY

Odpowiedz na pytania:

  • Czym wyróżnia się wartościowa reklama?
  • Jak kreować marketing firmy?
  • Co w Twoim biznesie mogłoby oznaczać 51%?
  • Jaka dziedzina wiedzy inspiruje Cię na co dzień?
  • Jak możesz to wykorzystać do rozwoju firmy?
  • W jaki sposób chciałabyś opowiedzieć o swojej marce?

Podzielisz się dobrem?
Uważasz tę rozmowę za wartościową i inspirującą? 

Poleć ją innym
– udostępnij na Facebooku lub prześlij link mailem.

Inspiruj się dalej:
logo marki creassistant
Follow Martyna Friedla:
Martyna Friedla

Cieszę się, że jesteś tu ze mną. Jestem Kreatorką. Codziennie wspieram osoby twórcze w realizowaniu ich marzeń. Pomagam ułożyć plan zadań i zajmuję się tym wszystkim, co zabiera artystom cenny czas na działania twórcze. Jako kulturoznawczyni wiem, jak ująć w słowa to, co dla nich ważne i czym dzielą się ze światem. Jako ilustratorka – rozumiem ich potrzeby. Udział w projektach artystycznych - takich jak Twój - to moja pasja. Zaczyna Ci brakować czasu? Z przyjemnością przejmę część Twoich zadań, abyś się mogła skupić na tym, co dla Ciebie najważniejsze.

Leave a Reply